021-66165852
دوره MBA یکساله

دوره MBA یکساله دانشكده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتي شريف پاییز 1398

آخرین مهلت پیش ثبت نام 31 شهریور

فواید اصلی این دوره برای من چیست؟

فواید اصلی این دوره برای من چیست؟

  • توسعه دانش مدیریت

  • توسعه مهارتهای فردی برای مدیریت اثربخش

  • گسترش شبکه ارتباطات فردی

  • خلق و گسترش کسب و کار

آیا این دوره برای من مناسب است؟

  • اگر می خواهید كسب و كار خود را راه بيندازید
  • اگر صاحب، مدير و یا كارشناس در شرکتی هستید و می خواهید كسب و كارتان را رشد دهید، در شغل فعلي خود موفق تر باشید يا موقعيت هاي شغلي بهتر براي خود فراهم كنید
  • اگر مدير یا كارشناس سازمانهاي دولتي و عمومي هستید و قصد دارید كار خود را بهبود دهید يا موقعيت هاي جديد خلق كنید
  • شما می توانید در هر یک از بخشهاي كشور از صنعت و معدن ، نفت و گاز، سلامت، بانك و خدمات مالي، و گردشگري مشغول باشید
  • شما می توانید در یک شركت توليدي، خدماتي، و یا تجاري مشغول باشید

این دوره به درد چه کسانی نمی خورد ؟

  • اگر صرفا به دنبال دريافت مدرك يا گواهي هستيد
  • اگر نيازي به ارتقاي مهارتهاي مديريتي خود نمي بينيد
  • اگر فرصت نداريد مطالعه كنيد و مهارتهاي جديد ياد بگيريد
  • اگر فرصت ندارید هر هفته علاوه بر کلاس ۸ ساعت زمان برای آماده سازی حضور در کلاس اختصاص دهید

چرا دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف؟

  • اولين در ارائه دوره کارشناسی ارشد MBA در ایران از سال 1379
  • آموزش بیش از 1000 نفر از مدیران و کارشناسان کشور در قالب دوره هاي MBA يكساله از سال 1389
  • کاملترین، كاربردي ترين و به روز ترين مجموعه دروس
  • بهره گیری از اساتید دانشكده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتي شريف
  • همتراز استانداردهای بین المللی در آموزش مدیریت
چرا دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف؟

نظرات دانش آموختگان

برنامه دوره

شروع دوره :

پاییز 1398

طول دوره:

يكسال تقويمي

مکان:

دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف

زمان کلاسها:

چهارشنبه‌ها ساعت 20-16
پنجشنبه‌ها ساعت 14-8

دروس:

بالغ بر 280 ساعت آموزشی شامل 10 درس اصلی MBA.
3 سرفصل اجباری و 2 سرفصل اختیاری

نحوه دریافت گواهی :در پایان دوره بر اساس عملکرد شما گواهی از طرف دانشگاه صنعتی شریف صادر و در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

هزینه دوره

20 میلیون تومان

تخفیفات

فارغ التحصیلان، دانشجویان و همکاران خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف از 10 درصد تخفیف برخوردارند.

برخی اساتید دوره

لیست دروس

اقتصاد برای مدیران

اقتصاد برای مدیران

هدف این درس آشنایی با مبانی علم اقتصاد به روش تحلیلی است. علم اقتصاد با مطالعه رفتارها و تصمیمات اقتصادی جامعه، به سئوالات اساسی در مورد چگونگی تخصیص منابع پاسخ می‌دهد. حل چالش بین تقاضاهای نامحدود و کمیابی منابع، مهم‌ترین مسئله اقتصادی جامعه است. اقتصاد توضیح می‌دهد که چگونه منابع کمیاب به کاربردهای مختلف و رقیب تخصیص می‌یابد. اقتصاد، رفتارهای عاملان اقتصادی را در مورد مصرف، تولید، مبادله و به کارگیری کالاها و خدمات بررسی می‌کند. این تعریف، علم اقتصاد را در حوزه علوم انسانی قرار می‌دهد.
مدیریت مالی و حسابداری

مدیریت مالی و حسابداری

هدف از مدیریت مالی، آشنایی با اهداف و وظایف مدیریت مالی، تصمیمات سرمایه‌گذاری، تصمیمات تامین منابع مالی، سیاست تقسیم سود، قیمت‌گذاری اوراق بهادار و مسائل بازار سرمایه می‌باشد.
مدیریت بازاریابی و تحقیقات بازار

مدیریت بازاریابی و تحقیقات بازار

هدف از ارائه این درس آشنایی شرکت‌کنندگان در دوره با مفاهیم پایه‌ای مدیریت بازاریابی است. مدیریت بازاریابی شامل شناخت بازار، ایجاد استراتژی و برنامه بازار، ارائه ارزش برای بازار هدف و کسب ارزش از بازار می‌باشد. در این درس با ارائه مثال‌های متنوع از شرکت‌های معتبر، تلاش می‌شود تا مفاهیم درس به طور کاربردی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. شناخت بازار، تدوین استراتژی و برنامه بازاریابی، مدیریت ارتباط با مشتریان، مدیریت برند و مدیریت آمیخته بازاریابی محورهای عمده این درس را تشکیل می‌دهند.
برنامه ریزی استراتژیک

برنامه ریزی استراتژیک

در این درس، دانش‌پذیران با مفاهیم پایه استراتژی آشنا می‌شوند. همچنین فرآیند تدوین برنامه استراتژیك در یك بنگاه اقتصادی و اجرای آن در عمل آموزش داده می‌شود. در رابطه با مفاهیم پایه موضوعاتی همچون رقابت‌پذیری، اثر‌بخشی عملیاتی، مدل كسب و كار و استراتژی توضیح داده می‌شود. در ارتباط با فرآیند تدوین و پیاده‌سازی استراتژی، به مباحثی همچون تدوین ماموریت و چشم‌انداز سازمان، ارزیابی محیط بیرونی، تحلیل نقاط قوت و ضعف بنگاه و فرموله كردن استراتژی خواهیم پرداخت. علاوه بر تکنیک‌های شناخته شده فرموله كردن استراتژی، دانش پذیران با تكنیك كارت امتیازی متوازن برای اجرایی كردن استراتژی آشنا خواهند شد.
مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی

در این درس فرایند مدیریت منابع انسانی و زیر فرایندهای آن به تفصیل معرفی می‌شود و به ویژه بحث استخدام، تناسب شخص و شغل، مدیریت عملكرد كاركنان، استعدادیابی و جانشین‌پروری و توانمندسازی كاركنان به صورت كاربردی بحث می‌گردد. از دیگر بخش‌های این درس الگو برداری از سازمان‌های برتر ایران و جهان در این فرایند است.
رهبری و رفتار سازمانی

رهبری و رفتار سازمانی

هدف از ارائه درس رفتار سازمانی،‌ یادگیری چارچوبی علمی و سیستمی برای تحلیل رفتارهای فردی کارکنان و مدیران در سازمان‌ها و یافتن روش‌هایی برای ارتقای اثربخشی رفتارهای فردی و سازمانی در کنار رضایت‌مندی کارکنان از زندگی سازمانی خود است. علم رفتار سازمانی در کنار تجارب عملی مدیران می‌تواند زمینه بهبود رفتارهای سازمانی کارکنان و مدیران را در موضوعاتی مانند مدیریت افکار و هیجانات فردی، مدیریت ارتباطات میان‌فردی، مدیریت تعارضات سازمانی، مدیریت انگیزه‌های کارکنان و غنی‌سازی فرهنگ سازمانی فراهم آورد. در این درس برخی نظریه‌های کاربردی مرتبط در کنار مطالعات موردی متناسب با سازمان‌های ایرانی مطرح می‌شود. ضمناً با استفاده از کار تیمی توسط شرکت‌کنندگان در دوره، تلاش می‌شود تا در برخی زمینه‌های کلیدی این حوزه، ارتقای دانش، مهارت و تغییر نگرش‌های لازم به وجود آید.
روش های تصمیم گیری

روش های تصمیم گیری

هدف از این درس آشنایی با شیوه‌های ارتقای کیفیت در تصمیم‌های مدیریتی با استفاده از یک نگرش چند بعدی است. در ابتدا بر مبنای علوم رفتاری، عوامل موثر بر قضاوت و تصمیم‌گیری مدیران را معرفی نموده و ریشه‌های اتخاذ تصمیم‌های نامناسب حتی توسط مدیران شایسته را با استفاده از تئوری‌های علمی، مثال‌ها و نمونه‌های کاربردی بررسی می‌کند. سپس، ارتقای تصمیم‌گیری مدیران در فرایند حل مسئله را با معرفی گام به گام مفاهیم و تکنیک‌های موثر، از شناسایی و تشخیص مسئله تا تصمیم‌گیری را تحت پوشش قرار می‌دهد. در بخش آخر، گزیده‌ای از روش‌های تحلیلی کاربردی و پیشرفته برای تصمیم‌گیری معرفی می‌شود.
مدیریت نوآوری و توسعه محصولات و خدمات

مدیریت نوآوری و توسعه محصولات و خدمات

هدف از این درس آشنایی با فرایند توسعه محصولات و خدمات جدید است. نوآوری باعث ایجاد مزیت رقابتی پایدار می شود و اثرات شگرف نوآوری بر عملکرد بنگاهها در صنایع مختلف با بررسی های مختلف نشان داده شده است. در این درس به فرایندهای توسعه محصولات و خدمات در سطح یک محصول و در سطح سازمان پرداخته می شود که به گامهای توسعه محصولات و خدمات، نحوه شکل گیری ایده های جدید، نحوه انتخاب از میان آنها، مدیریت توسعه و تست ایده ها، رویکردهای ناب در توسعه محصولات، بازاریابی و رشد محصول در بازار و چکونگی سازماندهی توجه ویژه خواهد شد و دانش پذیران باید مفهوم محصولی جدید را در طول ترم توسعه دهند.
مدیریت داده محور کسب و کار

مدیریت داده محور کسب و کار

این درس به روش هایی اشاره دارد که به سازمان ها، اعم از دولتی و خصوصی، کمک می کند با تحلیل داده ها شناخت بهتری از مساله پیدا کرده و تصمیمات خود را بهبود دهند. تمرکز این درس بر به دست آوردن بینش مدیریتی و تصمیم سازی های بهتر جهت رفع مشکلات سازمان با استفاده از داده ها است. در این درس با روش های مقدماتی مدیریت داده محور کسب و کار ومورد کاوی هایی آشنا خواهید شد که این روش ها را با موفقیت پیاده کرده اند. نرم افزار مورد استفاده در این درس Excel خواهد بود و مدرس از تجربیات طولانی مدت خود در صنایع مختلف برای ارائه نمونه های مناسب استفاده خواهد نمود.
مدیریت عملیات

مدیریت عملیات

هدف از این درس آشنایی با حوزه‌ای از مدیریت در ارتباط با طراحی و مدیریت محصولات، فرایندها، خدمات و زنجیره تامین است. هدف آن دستیابی، توسعه و استفاده از منابع و مواد اولیه، به منظور دستیابی به کالاها یا خدمات موردنیاز مشتریان یک کسب‌وکار است.مدیریت عملیاتی نوعی برنامهٔ تفصیلی و کوتاه مدت است که موجب مراجعه کمتر زیردستان به مدیران جهت کسب تکلیف و همچنین کم کردن مراجعهٔ مدیران به کارکنان جهت نظارت بر عملکرد آنان می‌باشد. مدیران رده عملیاتی بیشتر وقتشان را با زیردستان، مقداری از آن را با همکاران و اندک زمانی را با ما فوقها یا خارج از سازمان می‌گذرانند.

سرفصلهای اجباری (غیرحضوری)

قوانین کار، بیمه، مالیات و قراردادها

قواعد حقوقی تجارت

اصول و فنون مذاکره



سرفصلهای اختیاری (غیرحضوری)

امکان اخذ دو سرفصل به اختیار از میان سرفصلهای منتخب برای دانشپذیران این دوره فراهم شده است. این سرفصلها مواردی مانند امکانسنجی و تدوین طرحهای توجیهی به همراه آموزش محاسبات مالی در اکسل، طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی آنلاین، و فروش را شامل می شود.

برای شرکت در دوره چه شرایطی باید داشته باشم؟

  • داشتن حداقل مدرک معتبر کارشناسی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
  • داشتن حداقل ۳ سال سابقه کاری
  • مهارت زبان انگلیسی برای خواندن متون مدیریتی

چگونه در دوره ثبت نام کنم؟

بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه در فرم پیش ثبت نام ، لینک ثبت نام برای شما ارسال میشود . با تکمیل این فرم وارد مرحله پذیرش خواهید شد

ارسال مدارک و شرکت در مصاحبه حضوری یا تلفنی بر حسب نیاز

ارسال مدارک و شرکت در مصاحبه حضوری یا تلفنی بر حسب نیاز

تکمیل پرونده مالی در صورت پذیرفته شدن

تکمیل پرونده مالی در صورت پذیرفته شدن

ارسال مدارک و شرکت در مصاحبه حضوری یا تلفنی بر حسب نیاز

تکمیل پرونده مالی در صورت پذیرفته شدن

سوالات متداول

دوره‌های MBA یکساله با دوره‌های رسمی ‌MBA چه تفاوتی دارند؟
دوره‌های رسمی MBA دوره‌های MBA یکساله
طول دوره حداقل دو سال ۱ سال
تعداد درس ها 16 درس 10 درس+ 5 سرفصل
مخاطبان دوره فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی در رشته‌های مختلف مدیران و کارشناسان سازمان‌ها و شرکت‌ها
نحوه پذیرش آزمون سراسری سازمان سنجش با بررسی سوابق و تجارب متقاضیان توسط معاونت آموزشهای مدیران دانشکده
دانشنامه/گواهینامه دانشنامه MBA – کارشناسی ارشد گواهینامه از سوی « دانشگاه صنعتی شریف»
شباهت دوره‌های MBA یکساله با دوره‌های رسمی ‌MBA چیست؟
در دوره‌های MBA یکساله این دانشکده همانند دوره رسمی MBA، اساتید مجرب و صاحب‌نام کشور از دانشگاه صنعتی شریف، که در حوزه‌های متعدد صنعت نیز فعال می‌باشند، به کار گرفته شده‌اند. سطح علمی و آموزشی دوره‌های آموزشی دانشکده با توجه به استانداردهای جهانی، متناسب با فضای بومی کسب و کار در کشور و ویژگی‌های مشترک شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی در عالی‌ترین سطح ممکن تنظیم می‌شود. بدین ترتیب دانش‌پذیران با گذراندن این دوره‌ها ترکیب مناسبی از دروس پایه و تخصصی مدیریت را فرا می‌گیرند. در این دوره‌ها همچون دوره‌های رسمی MBA، دروس مختلف به نحوی ارائه می‌شوند که مفاهیم تئوری هر درس با تاکید بر نحوه به کارگیری آن مفاهیم در عمل، به دانش‌پذیران منتقل شود.
منظور از حضوری و غیرحضوری در دروس و سرفصلهای دوره چیست؟
10 درس اصلی MBA یکساله به صورت حضوری و در محل دانشکده مدیریت واقتصاد دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد. به منظور تکمیل دوره با سرفصلهایی که تعداد ساعات آموزشی کمتری نسبت به دروس اصلی دارند اما در بازار کار نیاز هستند و به منظور رعایت حق انتخاب دانشپذیران با علایق و نیازمندیهای مختلف، تعداد 5 سرفصل شامل 3 سرفصل اجباری و 2 سرفصل اختیاری در برنامه دوره گنجانده شده است. این 5 سرفصل به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه آموزش الکترونیکی به فراگیران این دوره ارائه می شود. این سرفصلها توسط اساتید مجرب و برگزیده کشور با استانداردهای دانشگاه صنعتی شریف در زمینه آموزشهای الکترونیکی ضبط شده و به فراگیران عرضه می گردد.
شرکت در دوره های MBA دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف به چه کسانی توصیه می‌شود؟
متخصصین دارای تجربه در زمینه مدیریت که در جستجوی دانش روز همراه با تجربه محلی و بین‌المللی قابل اعتماد از مرجع علمی معتبر هستند، مشتاقانه به دنبال اداره شرکت و سازمان خود در عالی‌ترین سطح ممکن هستند، اما شرکت در دوره‌های رسمی مدیریت را به دلایل متعدد (مدت طولانی تحصیل، پراکندگی زمان برگزاری کلاس‌ها در طول هفته، نیاز به شرکت در آزمون‌های رسمی سازمان سنجش و …) موثر یا امکان پذیر نمی‌دانند؛ وقت خود را خیلی ارزشمند می‌دانند و به همین دلیل کیفیت جلسات تدریس و کارگاه آموزشی و موردکاوی از نظر آن‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
برای ثبت نام در فرآیند پذیرش دوره به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟
در صورت کلیک بر روی ثبت نام رایگان در فرآیند پذیرش، این اطلاعات از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. به طور کلی، علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها، مشخصات فردی، سوابق کاری/ تحصیلی، و کپی آخرین مدرک تحصیلی خود را از طریق تکمیل فرم ثبت نام رایگان در فرآیند پذیرش برای دانشکده ارسال می‌نمایند. سپس با بررسی سوابق و تجارب متقاضیان؛ نسبت به انتخاب و پذیرش افراد اقدام می‌شود و مراتب به اطلاع ایشان می‌رسد.
نحوه ارزشیابی عملکرد دانشپذیران دوره به چه صورت است؟
برای ارزشیابی عملکرد دانش‌پذیران این دوره‌ها دو معیار کلی وجود دارد: – حضور فعال در کلاس‌های دوره
–انجام تکالیف و شرکت در آزمون پایانی
به دانش‌پذیرانی که ساعت حضور آنان در کلاس‌های درس بیش از حدنصاب تعیین شده باشد و تکالیف دروس را انجام داده و امتحان پایانی دروس را با نمره قبولی پشت سر گذاشته باشند، «گواهی موفقیت در دوره» صادر می شود. در غیر اینصورت بر حسب میزان حضور و میزان موفقیت در دروس، «گواهی موفقیت تک درس» یا «گواهی حضور» اعطا می گردد.
آیا صرف ثبت نام و حضور در دوره تضمین می کند گواهی برای ما صادر شود؟
صرف ثبت نام و حضور در دوره منجر به دریافت گواهی نمی‌شود و دانشپذیران باید در ارزشیابی دروس نمره مطلوب را کسب نمایند.
زمان برگزاری کلاسهای دوره چه روزهایی از هفته هستند؟
دوره در روزهای چهارشنبه بعدازظهر و پنجشنبه صبح در محل دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شوند.
آیا حضور در کلاسهای دوره الزامی می‌باشد؟
حضور فعال در کلاسهای دوره برای کلیه دانشپذیران الزامی بوده و به این منظور حضور غیاب انجام می‌پذیرد.
آیا گواهی صادر شده در پایان دوره معتبر و مورد تایید وزارت علوم می‌باشد؟
گواهی‌ دوره از طرف دانشگاه صنعتی شریف صادر شده، کاملا معتبر است اما دانشنامه کارشناسی ارشد نیست.
آیا محتوای دوره نیازهای مدیریتی بازار کار امروز را پوشش می‌دهد؟
محتوای دوره براساس تحقیقات دقیق و نیازسنجی بازار کار امروز کشور تنظیم و ارائه می گردد.
برای شرکت در دوره‌های MBA منتهی به مدرک کارشناسی ارشد چگونه اقدام کنیم؟
در تمام دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ورود به دوره‌های رسمی MBA منتهی به مدرک تحصیلی (کارشناسی ارشد) از سه طریق امکان‌پذیر است:
– شرکت در آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد سازمان سنجش
– پذیرش در پردیس‌های بین المللی دانشگاه‌ها طبق قوانین مربوط به آن‌ها
– شرکت در آزمون‌های اختصاصی مراکز آموزش عالی زیر نظر سازمان سنجش
بدین ترتیب در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نیز، پذیرش دانشجو در رشته MBA منتهی به مدرک تحصیلی (کارشناسی ارشد)، تنها از طریق آزمون سراسری که هر ساله در اسفند ماه از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود؛ صورت می‌پذیرد.

سوالاتم را چگونه بپرسم؟

ممکن است پاسخ سوالات شما در بخش سوالات متداول ما موجود باشد

شماره تماس : 66165852-021

ساعات پاسخگویی تلفنی: 8 تا 16

embacp@gsme.sharif.edu

میتوانید از طریق ابزار گفتگوی آنلاین موجود در صفحه با کارشناسان ما در ارتباط باشید‌.

سوالات متداول

ثبت نام رایگان در فرایند پذیرش